f 'Ceriteraku 'Izzaries Izza: 3 n 4 April 2012

'Ceriteraku 'Izzaries

Thursday 5 April 2012

3 n 4 April 2012


CERITERAKU ... Izzaries Izza ~ <3
Tanggal 03 APRIL 2012 ... Satu tarikh keramat buat diri aku... segalanya berlaku serentak .. Dalam satu hari aku dikejutkan dengan kedatangan seorang mualaf yg dtang rumah kononnya nak jual ubat tikus n lipas, bila aku kata tak nak..dia dia 'rombak' cerita ckap yg dia susah lak n nak kan duit.. bla aku hulurkan duit dia mintak jumlah yg lg byak.. siap ckap 'kalau boleh saya nak RM.... (boley la plak org mintak sedekah siap request2 nak duit mnyak mne..zzzz) so aku pon cakap la aku takda duit.. dia berkeras mcm tak nak tinggalkan rumah aku slagi aku x bg jmlah duit yg dia mintak.. last aku pon berkeras pada dia cakap yang aku takda duit.. then lelama dia pon mngalah gerak g rumah jiran2 aku plak.. siap ada jiran2 aku yg x mau bukak pintu umah, dia siap mngamuk lagi kat luar umah.. nak dijadikan cita....... lepas jea c mualaf yg blom lg dpt knalpasti btol atau tak mualaf bredar dari rumah aku, dlm 5minit mcm tue aku bergerak nak kuar umah g tukar mangga pagar umah..dlm dok elok2 berjalan nak kuar kt ruang tamu ... umah aku bergema dengan 1 dentuman kuat.. sgt lah kuat.. siap dengan cahaya .. cahaya petir sambar wayar srtmix umah aku d ruang tamu.. time tue aku cepat2 g tutup plug laptop yg aku pasang..huhu~ Ya Allah, hanya Dia juga Maha mengetahui .. kalo la aku terkeluar awal kat ruang tamu rumah..mesti aku yang .......................... Ya Allah... terima kasih kerana masih memberikan hambaMu ini kesempatan... ~ so dari kjdian c mualaf tue, aku n jiran2 g wat report polis.. sb kami semua rasa x selamat lagi dgn c mualaf tue.. bla mlm plak 1 cerita baru plak timbulllll..... bla asa hujan pon dah reda aku pon cuba try test la nk on laptop kesanyangan aku tue.. tapi nasib masih lagi tak menyebelahi aku... laptop aku dah jadi 'arwah'... huhu sedey sgt2.. tah la, mybe sb petir yg berdentum kuat kt umah aku tue yg watkan laptop aku dah ' arwahkan' .. terasa 'kelat' kat hati aku hari tue.. sumernya berlaku serentak . .. Ya Allah, kuatkasnlah hambaMu Ini Ya Tuhan...~ dan tak sudah d situ, tarikh 04 APRIL 2012 aku dgemparkan dengan berita yg menyedihkan.. salah seorang rakan sepasukan suksis upsi 07/11 aku meninggal dunia akibat kemalangan... Cendang.. dulu, dalam minggu orentasi suksis kita satu group.. kta sama2 buat persembahan sama2.. aku sabagai sahabat mendoakan moga damai kamu d sana... takziah buat keluarganya juga ... :'( ... dalam seminggu mcm2 dugaan yg aku rasakan dan aku tempoh.. InsyaAllah..segala apa yg berlaku ini mungkin akan ada HIKMAH TERBAIK buatku kelak.. Moga Allah swt sentiasa memberiku kekuatan utk semua dugaanNya ini.. Amin Ya Rabbalallamin...~ Esok 06 April 2012 aku nak bertolak ke Bentong,Pahang.. moga selamat perjalananku ke destinasi...~ InsyaAllah...~ Saya Sayang Semua ... !! Insyaallah ... >.< <3
♥ Izzaries Izza | Thusday | April 5th 2012 |1015pm♥

No comments:

Post a Comment