f 'Ceriteraku 'Izzaries Izza: AKU dan JUMAAT 01Jun2012

'Ceriteraku 'Izzaries

Thursday 31 May 2012

AKU dan JUMAAT 01Jun2012


Assalamualaikum wbt ... Salam Sejahtera Semua ... !!! :)
                       Bismillahirahmanirahim ..~

0300AM | 01Jun2012 | Friday | Ceriteraku..~

Hye Hye dan Hye untuk kalian sumer reader2 yang amat ku sayangi ...  !!! Walaupon dalam keadaan badan yang kurang memuaskan dan tahap kepeningan kepala yang dah macam time aku naek roller coaster kat Times Square hamoir 3 tahun lepas....~ Haiiyakkk! Pening pening pening, heheee~ =) Arini malam Jumaat, malam yang penuh keberkatan dan penghulu segala hari .. Soo0ooo Salam Hari Jumaat buat sumer yea! Moga Jumaat ini bukan Jumaat yang terakhir buat kita semua, dan jika inilah yang terakhir buat kita.. Hopefullyyyy harini antara Jumaat yang TERBAIK dan penuh dengan MAKNA yang 'sepatutnya' kita penuhkannya dengan 'isi' yang 'sebenar' okay!!! InsyaAllah, Moga Allah swt mempurmudahkan segalanya buat kita untuk yang terbaik ye... Amin, Amin Ya Rabbalallamin...~ =)

YES!! boleh tak reader sumer share or kongsikan apelah yang selalu akan dilakukan pada hari JUMAAT?? .. heheee! Opssss!! yang kaum adam tue jangan nak buat-buat nak ngelat yea plak.. hahaha tak lupa, jangan nak buat-buat lupa plak yeah yang korang mesti n wajib ada dalam masjid tengahari nanti okay...!! hek3 ~  Solat Jumaat japg taw... =) TAPI buat yang segolongan dengan ku yang dipanggil 'HAWA' nie plak, jangan nak lepas tangan lak yea.. hehe~ kalo da x ke masjid tue, jangan ngelat tunaikan yang sepatutnya kita tunaikan kecualilah buat sesape yang dapat 'special honeymoon' wokey dear...~ (sambil ku berpesan buat diriku sendiri le..hehe InsyaAllah berpesanlah yang baik-baik moga dapat manfaat yang terbaik buat diri sendiri dan untuk orang lain juga ..)

Syukur Alhamdulillah .. elok jea bukak facebook tadi, terbaca la satu info menarik tentang HARI JUMAAT.. hehe sharing is caring kan..?? Jom, meh nak update post neh dan kongsi-kongsi ilmu yang baru aku dapat jap tadi nagn reader kesanyangku sumer.. »» Antara SEJARAH Hari JUMAAT ««

✔ Pernikahan antara Adam dan Hawa
✔ Pernikahan antara Yusof dan Zulaikha
✔ Pernikahan antara Nabi Musa AS dan Shafura binti Nabi Syuaib AS
✔ Pernikahan antara Rasulullah SAW dengan Khadijah Khuwailid
✔ Pernikahan antara nabi Sulaiman AS dengan Ratu Balqis dari Negeri Saba'
✔ Pernikahan antara Rasulullah SAW dengan Siti Aisyah binti Abu Bakar
✔ Pernikahan antara Ali bin Abi Talib RA dengan Fatimah Az-Zahra

Okay..untuk da next topix....~ Apa Perancangan? Plan? Yeah! Apa yea plan aku arinie.. hehe~ maybe aku akan teruskan usaha-usaha di saat terakhirku untuk cari, kumpul dan caba buat dan siapkan apa yang aku kena siapkan dalam tempoh dua minggu terakhir nie..!! Go go chaiyoOookkk Izza!! Aja Aja Fighting !! Gambate Gambateee !! Yeah!! Usaha tangga kejayaan kan kawan-kawan...~ hehe!

Untuk yang penghabisan aku kena settlekan 3 Project yang sangat genting !! Yang 1st "Reka Bentuk Perisian Pembelajaran Untuk Kanak-Kanak Pra-Sekolah" ... yang nie aku kena buat 3 benda, aku kena buat report, carta alir total 50% markah dan untuk aku present project nie aku yang nilai 20% ... Project nie aku kena betul-betul kumpulkan bahan yang cukup tentang pembelajaran yang sesuai untuk kanak-kanak pra-sekolah..~ dalam project nie juga aku kena drawing some design yang sesuai untuk perisian pembelajaran kakak-kakak pra-sekolah..

Ada dua cara yang aku boleh aplikasikan dalam mengdesign perisian nie, aku boleh drawing design guna perisian adobe photoshop n illustrator ATAU aku boleh buat just dengan hands on atau degan kata laen aku akan aplikasikan bakat melukis aku yang hampir karat beh...haha! da lama x melukis, tah macam manelah drawing aku sekarang aku sendiri pon tak tahu lah... Hope, sumernya akan okay2 jealah nanti.. peace!! =)

Wokay, dah item-item penting tue aku dah listkan kat atas tue, step dan langkah seterusnya aku kena sediakan bahan-bahan yang wajib ada dalam presentation aku nanti.. Antara yang wajib aku ada, mounting board besar dalam 2-3keping.. spray mount, gunting, pensel2 drawing aku yang dah nak berkarat tue, dan adalah lagi yang ckit barang-barang yang boleh aku buat untuk touch up aku punya design... wink3! Aku kena buat lakaran kasar ala-ala story board or Lakaran Kasar la kiranya..

TAPI aku masih lagi bingung dan pening-pening nyamuk macam nyamuk yang baru aku sembur guna ridsect jap tadi jea gayanya...hoh0hoo~ Aku masih blur-blur alam pasal item Strategi dan Pengesahan Teknik jea.. Apapun hope aku dapat settlekan hal tue ngan jayanya, yeah!!! ChaiyoOokk izza !! wink3 =)

Keyh, rasanya cukup setakat snie jealah mampu aku coretkan dan lakarkan 'drawing Ceriteraku' ini buat malam indah ini...~ Moga badan yang kurang sehat nie akan cepat-cepat sembuh bagi aku memudahkan lagi kerja aku untuk settlekan segala yang patot aku hasilkan ngan kualiti yang sepatotnya, InsyaAllah.. Hope reader sumer dapat doakan aku juga yea.. Doa kalian aku dahului dangn jutaan terima kasih yang 'bling3 berkilat' punya..hehe~ (walaupon tak sehat, aku gagahkan juga manaip, dan bila dah nak stop nie aku sendiri pon macam tak pecaya yang panjang lah jugak aku buat 'karangan ceritera' aku pepagi nie..hehe~Alhamdulillah Syukur...~)

>>>>>>Terima Kasih kerana sudi memberikan 'bonus' masa kalian untuk mambaca dan 'cuba' memahami apa yang telah aku palitkan dalam Ceriteraku disini dan untuk detik ini... Panjang umurku, panjang jodohku dengan 'alam' ini... Akanku sambung dikemudian detik.. InsyaAllah~ salam sayang aku buat kalian semua... DaripadaNya kita datang..kepadaNya juga kita akan pergi kelak... InsyaAllah, moga kita akan pulang kepadaNya dengan SENYUMAN KEIMANAN untuk bekalan hakiki disana kelak...~Assalamualaikum wbt.. ~ <<<<<<

p/s : *apapun aku harapakan kalo ada yang tersalah dalam catatan Ceriteraku ini, hope adalah hamba Allah yang sudi memberi teguran dan pembetulan dalam setiap kataku.. semua tue aku akan dahului dengan ucapan jutaan terima kasih dan aku akan amat hargai itu, kerana tanpa TEGURAN aku tidak tahu dimana silap aku.. sekian..~ :)

0415AM | 01Jun2012 | Friday | Ceriteraku..~

No comments:

Post a Comment