f 'Ceriteraku 'Izzaries Izza: My Art Work - PANORAMA

'Ceriteraku 'Izzaries

Sunday 11 December 2011

My Art Work - PANORAMA

Assalammualaikum wbt..
     Salah satu art work saya yang perlu saya lakukan tanpa ada sebarang peralatan sendiri.. Maksud saya disini, dalam menghasilkan tugasan ini, saya memerlukan peralatan utama yang sangat penting iaitu kamera dan tripot. Namun, atas masalah kewangan saya tidak seperti rakan-rakan lain yang mampu memiliki sendiri kamera DCLR yang sememangnya menjadi idaman hati saya juga. Nmaun nasib belum menyebelahi saya, tapi perjuangan tidak berhenti. usaha pinjam meminjam pada kawan adalah caranya buat masa itu.. ^.<  (walaupun banyak cabaran, biasalahkan nak m[pinjam barang orang..tambahan lagi benda mahal..hihi ku tabahkan hati.. )
     Berbalik pada Art Work saya yang ini, Project nie saya kena hasilkan melalui salah satu khusus wajib yang perlu saya ambil pada semester 4 kalau tidak salah saya. Ia perlu mengambil gambar panorama sekeliling dengan hanya menggunakan kamre dan tripot dan dalam hanya putaran 360darjah. untuk mendapatkan hasil panorama yang baik, dalam lebih kurang 8-9 keping gambar sahaja seingat saya yang perlu di ambil tetapi ia lengkap merangkumi seluruh gambaran panorama 360darja itu.

      Hasil  gambar yang diambil tadi kemudiannya akan di import masuk kedalam solfware panorama yang dan akan diproses menjadi hasil pandangan panorama 360darjah. Hanya Allah sahaja yang tahu macam mana susahnya nak buat kerja ini masa itu. Almaklumlahkan, barang pinjam.. jadi saya tidak mempunyai masa yang banyak untuk mengambil gambar dan mungkin kualitinya juga tidak sehebat yang sepatutnya.. Tapi saya tetap bersyukur dan berterima kasih kepada rakan yang memberi saya pinjam kamre masa itu.. :)

                                                     
                                                    My Art Work - PANORAMA..

                                                        


No comments:

Post a Comment